Estimat John

Hola,

El passat dia 9 John Lennon hauria fet 80 anys. No em considero cap entès sobre The beatles, però per a mi sempre he pensat que tant McCartney com ell van néixer amb un do per crear cançons per a la cultura popular moderna. Però dit do no és el mateix. El do de McCartney està en compondre tot allò que ens encanta a tots. Lennon per la seva banda tenia el do de construir coses que no sabíem ni que ens agradaven.
Una de les seves cançons que més em va impactar de la seva discografia des del primer moment que la vaig escoltar va ser el tema God. La primera frase és un zasca directe a què l'escolta "Déu és un concepte". Primera frase i s'ha carregat a Déu, i contínua, "pel qual mesurem el nostre dolor". O sigui Déu només serveix per mesurar el nostre patiment. Per si no us queda clar, la tercera frase és "vaig a repetir-ho" i ho fa. A partir d'aquí la cançó es torna repetitiva, donant-nos la seva llista de déus en els quals no creu, convertint-se en una crítica brutal contra tota mena de religió. Cap al final arriben les últimes tres grans crítiques en el que a ell més li concernia, la música. "No crec en Elvis", "No crec en Zimmerman" Robert Zimmerman és el nom real de Bob Dylan i "No crec en els Beatles". Acaba de criticar tot el mes important de la cultura popular moderna, fa una parada i diu "només crec en mi". Si aquesta part s'acabés aquí a mi em semblaria més perfecta del que ja és, però Lennon no podia deixar de banda a l'ésser més important en la seva vida, així que l'última frase d'aquesta part és "en Yoko i en mi i això és així ".
A partir d'aquí la cançó és simplement un avís per a navegants. "El somni s'ha acabat, què puc dir?", "Vaig ser un somiador però he renascut", "vaig ser la morsa però ara sóc John", "i això amics és amb el que heu de carregar" Ens està dient que tot allò pel que una vegada va lluitar, i vam lluitar, s'ha acabat, que ell, potser un dels nostres últims déus, torna a ser simplement ell que ho assumim i continuem amb les nostres vides com ens sembli.
Com us he dit a el principi, Lennon ens descobreix que ens poden agradar les cançons transcendentals i que tracten de temes filosòfics.




God by John Lennon with Lyrics

Comentaris

Entrades populars