Protegiu-vos

Hola,

Aquest cap de setmana la xarxa s'ha omplert d'imatges, sobretot de centre de Madrid i de centre de Màlaga, a vessar de gent. Sóc conscient que una foto presa en el moment, angle i lloc exacte pot ser molt mentidera, però és que també he sortit a fer alguna volta pel meu barri, ja que de divendres a dilluns no puc sortir de la meva ciutat, i igualment he vist les terrasses dels bars a vessar de gent. I si ets tan valent com per aguantar el munt de idioteses sobre la pandèmia que deixen anar en els mitjans de comunicació convencionals el missatge és que tot està millor bé, que anem a celebrar Nadal gairebé amb normalitat i que al febrer la pandèmia s'ha acabat.
Jo tinc la gràcia de recordar dades inútils. Aquestes em diuen que a l'escola vaig aprendre que una vacuna no cura res. Em diuen que els científics no donen res per vàlid si no hi ha una documentació i les proves són comprovades per parells i aquests de les vacunes encara no he sentit que hagin documentat res i ja tenen la solució. A més diuen que els alts directius d'aquestes empreses estan venent les seves accions de les mateixes i la meva font d'informació inútil em diu que això només es fa quan penses que l'empresa es va en orris. Incompatible amb tenir la vacuna contra una de les grans pandèmies de la història de la humanitat. Recordo que els que tot ho saben m'han repetit que només cal creure en el que està demostrat, els mateixos que afirmen que el virus va sorgir de la naturalesa però no aconsegueixen demostrar on i neguen les afirmacions de la Xina que ells van ser receptors de virus perquè no ho poden demostrar. Recordo que els mateixos que deien que no em posés mascareta ara em diuen que no passa res per reunir-se el Nadal, això si com llavors em diuen també que si passa alguna cosa recordi que la culpa només és meva. Estan discutint en tornar a obrir els negocis quan amb els mateixos números d'infecció, casos, morts,... en mesos passats no ens deixaven ni sortir al carrer. Pel que recordo que vaig aprendre un virus no és ni un ésser viu, per tant ni de lluny pot tenir intel·ligència, així que dubto que entengui si aquestes a casa, a la feina, en un bar endrepant un bocata o distingeixi si corres o camines, així que l'únic que fem és jugar a la loteria basant-nos en la probabilitat. Jo ho sento però no he estat afortunat en el joc.
La meva curta comprensió em diu que tot és qüestió de diners i no de salut. Que aquests estats que ens han de protegir i cuidar s'han malgastat els nostres diners en una cosa i ara no poden protegir-nos. Així que estan ajustant fa negoci es pot fer compensant amb un nombre de morts acceptables abans que la gent s'aixequi en revoltes. No fos que els traguéssim la seva butaca i l'hi donéssim als altres. Per això ens menteixen sobre la vacuna, ens menteixen sobre la perillositat de virus, sobre on és mes infecciós i on ho és menys. Per això les normes són tan dispars i mentre a Catalunya a les 22 hores ja no pots estar al carrer en altres llocs no hi ha problemes. On en alguns llocs no podem sortir de la província o el municipi, altres tenen visa per creuar tot Espanya, o no hi ha problema per agafar un avió, tren o vaixell i viatjar a ultramar. Per això no es potencia la sanitat, això costa diners, no es millora les condicions dels establiments comercials, això costa diners, no es controlen els llocs de treball tancats, això costa diners o ens diuen que amb que els nens a l'escola tinguin la finestra oberta ja supleixen les mesures d'higiene necessaris, que per descomptat costen diners.
També entenc que si jo que normalment sóc més pacient i racional que molts ja estic cansat de tot, molts també ho estiguin i comencin a passar de tot. Però el que veig és que els que ens haurien de cuidar en un tema tan important no ho faran, perquè la seva prioritat no són les nostres vides, sinó el resultat final global. Tenen assumides unes perdudes, ja siguin en forma de vides, de lesions permanents, malalties mentals, morts col·laterals, pobresa extrema o negocis tancats, i els és igual si el que acaba mort, guillat, se suïcida, s'arruïna o passa gana, ets tu o jo sempre que no siguin ells. Vaja que només ens tenim els uns als altres. Així que durant les properes setmanes feu el que cregueu convenient, no seré jo qui us digui una altra cosa, però aneu amb compte i a la mínima que sentiu el més mínim perill o dubteu el més mínim, feu el possible per protegir-vos i protegiu als vostres. Si fins ara seguiu sense infectar-vos seguiu fent el mateix que alguna cosa haureu estat fent bé. I si us heu infectat no repetiu el que us va portar fins allà. No us cregueu ningú al mando, per a ells som grans de sorra enmig d'una platja però per a nosaltres no són iguals uns grans que altres. No perdeu ara el cap i per una bajanada perdeu la salut.




Comentaris

Entrades populars