El segünt pas

Hola,

Ahir vaig veure el vídeo que us deixo al final sobre el NLP (Processament Natural del Llenguatge) el qual DotCSV us explica fantàsticament que tracta, així que no em repetiré. Millor vegeu primer el vídeo i després continueu llegint, però bàsicament parla de com a través de proves amb el NLP han descobert que la Intel·ligència Artificial (IA) és capaç de fer més coses.
Al veure'l em vaig adonar mes que mai lo a prop que estem de la fi de gairebé qualsevol tasca o feina que realitzem. Parla d'un nou concepte a l'hora de programar, que és la meva feina, que ja esperava encara que mai em vaig imaginar que anés a succeir de manera tan natural.
Anem a anomenar ordinador a qualsevol aparell que es pugui programar, des d'un ordinador a una rentadora, un despertador o una cafetera. Aquests entenen només un llenguatge a què anomenarem llenguatge màquina. Els programadors utilitzem per programar aquests ordinadors utilitzem uns llenguatges, fins ara catalogats com naturals, anomenats de programació, que amb una codificació amigable per a l'ésser humà escrivim perquè l'ordinador el transformi en llenguatge màquina i executi els processos que volem. En canvi si seguim pels camins que ens mostra la IA al vídeo, sembla que arribarem a un moment, que a l'igual que el llenguatge de programació és un nivell per sobre del llenguatge màquina, tindrem un nivell per sobre de el llenguatge de programació on amb el llenguatge que fem servir diàriament podrem donar-los ordres. Estil escriure a la rentadora o parlar-li com se li parla a un assistent personal: Posa't en marxa a les 17h, renta la roba a 60 graus i aixuga-la. I ho farà.
Això democratitza la programació i posa a l'abast de més gent el crear coses. També em traurà la feina, però això és una cosa que tinc assumit. També sembla que dels llocs d'assistència als clients els humans desapareixeran i discutirem amb màquines. Per coses com "reserveu-me hora a la perruqueria per al dimarts a les vuit", no sembla mala idea, per què em diagnostiqui si tinc càncer, digueu-me ludita, però prefereixo un humà. No se que vindrà, ni fins a on, ni quan arribarà, però tot apunta que és el següent pas.



La Siguiente Gran Revolución: NLP

Comentaris

Entrades populars