Vine que t'ho explico

Hola,

Acabo de finalitzar la tercera i última temporada de la sèrie alemanya Dark. Bea em va insisitir que la veiés durant el confinament, així que em vaig enganxar i vaig veure les dues primeres temporades d'un cop. Ara ha sortit la tercera i última, i volia fer altres coses, però internet et posa massa spoilers, així que fa uns dies em vaig posar a veure-la.
A mi m'ha encantat la sèrie però jo vinc a parlar d'aquestes pàgines que estan sorgint com a xurros, per a cada sèrie, pel·lícula i el que s'escaigui que és "[nom_pelicula_o_serie] explicat". No entenc perquè m'han d'explicar el final de res. O pensen que el meu intel·lecte no arriba o que qui explica la història ho fa malament. El final d'Origen explicat. El final d'Obre els ulls explicat. El final de 2001: Una odissea de l'espai explicat. El final de Dark explicat. Deixant de banda que l'autor s'hagi explicat malament, encara que aquesta sigui rematadament complicada com Dark, l'explicació no és necessària. Si es pretén un final interpretable, com pot ser en Origen, ja que no hi ha explicació vàlida, cadascú tindrà la seva. La meva por és que estiguem creant un món tan ple d'idiotes que calgui explicar-los el perquè Jack mor a la fi de Titanic.
Pel que fa a la sèrie Dark m'agrada aquest format de sèrie que sap on acabarà. Les sèries habitualment només repeteixen esquemes. Ara des del món Netflix, HBO i altres les sèries són pel·lícules llargues. En canvi jo sempre havia trobat a faltar històries com els mangas Cowboy Bebop o 20th century boy on abans d'iniciar la història, saben on i com acaba, i per tant la trama més o menys llarga, més o menys rebuscada, sempre va camí aquest fi. En sèries tenim l'exemple de la Temporada 6 de Doctor who, on tot queda ben enllaçat a la fi de la temporada tot i tenir en els capítols intermedis les típiques aventures del Doctor.
Si no ho heu fet vegeu Dark, Sic mundus creatus est.



Comentaris

Entrades populars